Handelsbetingelser Download
1. Generelle oplysninger
happii a/s
Slet Møllevej 17
8270 Højbjerg
Danmark
Telefonnummer: 70272826
Mailadresse: [email protected]
CVR-nummer: DK18966239
Branchekode: 47 41 00
Bank
happii a/s har Danske Bank (SWIFT-code: DABADKKK) som hovedbankforbindelse.
Registreringsnummer: 4387
Kontonummer: 10295157
IBAN-kontonummer: DK3930000010295157
I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber happii a/s sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare i happii a/s’ store udvalg.
Prisfejl
Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er happii a/s ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
2. Betaling
Mulige betalingsmuligheder:
- Dankort
- VISA
- Mastercard
- MobilePay
- Mastercard/VISA Debet
- JCB Cards
- Klarna Faktura – 14 dages kredit (8,75 DKK + 2,10% af købsbeløbet)
- Efter aftale (kun for virksomheder eller offentlige kunder, som i forvejen har indgået en betalingsaftale med happii a/s)
Betaler du med betalingskort er dette gebyrfrit for private korttyper udstedt i EU samt Norge, Finland og Schweiz.
OBS: Der opkræves gebyrer på op til 1,55%, for brug af korttyper udstedt udenfor EU, Norge, Island og Schweiz samt erhvervskort udstedt i EU, Norge, Island og Schweiz. Gebyret oplyses først på ordren når kortnummeret indtastes. Dette gælder også MobilePay.
Beløbet for dit køb trækkes først på din konto, når varerne afsendes.
Ved betaling med internationale betalingskort - som fx Visa og MasterCard - vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Der reserveres ikke et beløb ved betaling med Dankort. Betaler du med MobilePay, er det det betalingskort, der ligger i appen, der bestemmer, om der sker reservation af betalingen.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesretten.
3. Fragt
happii a/s anvender fragtfirmaerne PostNord og Danske Fragtmænd til levering i Danmark.
Fragtmetode og estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt. Udvalget af fragtmetoder og dermed fragtpriser kan derfor variere, da forskellige årsager såsom vægt og varens dimensioner afgør fragtmulighederne. Derudover anvender vi dropshipments udenom vores lager i form af en tredjepartsleverandør til forsendelse af bestillinger, hvis dette er muligt.
Hvis du har valgt levering til en pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks
happii a/s leverer til fastlandet, brofaste øer samt Bornholm.
happii a/s har tegnet en vareforsikring til dækning af varens eventuelle beskadigelse eller bortkomst under transport.
Specielt for flex-levering
Ved anvendelse af transportørens flex-leverings services, gælder der til enhver tid transportørens forretningsbestemmelser vedr. bortkommelse eller skade af leverancen.
Specielt for erhvervskunder
Der er en formodning for, at en ordre er B2B, og derfor ikke betragtes som forbrugerkøb, hvis der står et firmanavn i faktureringsadressen.
I tilfælde af synlige fragtskader skal der reklameres samme dag, som varen modtages. For skjulte skader, skal der reklameres indenfor 5 arbejdsdage efter, at varen er modtaget. Reklameres der ikke indenfor ovenstående tidsfrister, kan reklamationen afvises.
Ovenstående skal forstås i overensstemmelse med købers undersøgelsespligt efter købelovens § 51 og er for erhvervsdrivende gældende ved både civil- og handelskøb.
Anvendelse af tredjeparts transportør
I tilfælde af, du som kunde, vælger levering til anden transportør, med hensigt for at videresende leverancen. Bortfalder Happiis forpligtelser for varens stand, så snart anden transportør modtager og afsender leverancen videre
4. Erhvervskøb
Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomheds navn af faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervkunde.
For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:
- Ingen fortrydelsesret
- 12 måneders reklamationsret
- Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
- Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset ordrens størrelse
- Vi opkræver kortgebyr på 1,55% for kunder, der benytter erhvervskort.
- Betaling med Dankort er gebyrfrit.
5. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Dette følger af forbrugeraftaleloven.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Dette kan du gøre ved at udfylde en fortrydelsesformular her. Du kan også udfylde vores standardfortrydelsesformular og sende den på e-mail til [email protected]. Du finder formularen i bilag 1 nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Dette gælder dog ikke for bundles bestående af flere varer. Bundles anses som én samlet vare. Hvis du ønsker at fortryde købet af et produkt i et bundle, må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varerne retur.
Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan bestille en returlabel hos os, når du opretter din fortrydelsessag. Hvis du har købt din returlabel hos os, hæfter vi, hvis der opstår en skade under transporten.
Nogle produkter kan ikke returneres med normal pakkepost. Dette gælder pakker over 20 kg. Vejer pakken over 20 kg, anbefaler vi at du benytter Danske Fragtmænd.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 750 DKK.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. For eksempel pleje- og hygiejneprodukter (tandbørster, barbermaskiner, cremer og parfumer mv.). For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis forseglingen er ubrudt.
- Køb foretaget som erhvervsdrivende
- Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles af igen
- Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på
- Digitale licenser, der er blevet aktiveret fra siden ”licenskoder” på din brugerprofil på Happiis hjemmeside
- Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes. Hver kampagnekodes værdi er skønsmæssigt fastsat til 300 kr. Hvis dit produkt leveres med tilhørende spil – et såkaldt gamebundle – fratrækkes værdien for spil, der ikke returneres i ubrudt stand, i det tilbageførte beløb
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber eller den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Sådan brug kan omfatte:
- Montering af varen
- Fjernelse af beskyttende film eller plastik
- Brud på varens plombering
Bemærk, at dette især gør sig gældende for skrøbelige elektroniske komponenter, der leveres i antistatisk indpakning.
Det anbefales, at produkter, der konfigureres eller indstilles på din foranledning, nulstilles til fabriksindstillinger, inden de sendes retur som følge af fortrydelse.
Særlige betingelser for konfiguration af PC
Ved returnering af en specialbygget PC med personlige specifikationer vil monteringsgebyret på 600 kr. ikke blive refunderet.
Ved aktivering af en licens accepterer du, at fortrydelsesretten bortfalder.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.
Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
happii a/s
Slet Møllevej 17
8270 Højbjerg
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav.
6. Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Du bedes oprette en reklamationssag eller kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
For de produkter der er påført et serienummer, er det vigtigt at produktet kan identificeres. Hvis serienummer ikke længere er til stede på produktet, kan det være svært for happii a/s at behandle din reklamation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Der kan forekomme et testgebyr på DKK 250 pr. halve time inkl. Moms (dog maks. DKK 500 inkl. Moms), hvis det indsendte produkt testes fejlfrit ved happii a/s, eller det konstateres at reklamationsret ikke er gældende. Hvis happii a/s skal foretage fejlsøgning på komplette PC-systemer, som ikke er købt, samlet eller monteret af happii a/s, kan testgebyret dog være op til DKK 1000 inkl. moms til at dække vores tidsforbrug. Der skal ved indsendelse af et komplet PC-system, som ikke er købt, samlet eller monteret af os, rettes henvendelse til vores kundeservice for at sikre, at vi har tid til at se på produktet. Vi forbeholder os derfor retten til at afvise et komplet PC-system, og anmode om, at produktet indsendes separat. Ligeledes vil du kunne indsende det afmonterede defekte produkt til os, hvis en fejlsøgning af hele PC-systemet ikke ønskes.
Skyldes årsagen til fejl eller defekt at varen har lidt fysisk overlast, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, kan vi ligeledes opkræve et testgebyr.
Husk derfor altid selv at teste, om fejlen kan skyldes programmer, drivers eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. Vi tester alle maskiner ved at genskabe til den oprindelige konfiguration. Testgebyret beregnes på baggrund af tid brugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, f.eks. kabler, læsbare medier og lignende, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.
Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.
Husk at tage en kopi/backup af samtlige data. happii a/s kan ikke gøres ansvarlig for tabt data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af happii a/s måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.
Varen sendes til:
happii a/s
Slet Møllevej 17
8270 Højbjerg
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan bestille en returlabel hos os.
Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.
7. Persondatapolitik
Vil du læse vores persondatapolitik, kan du gøre det her.
8. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til:
Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
- via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.naevneneshus.dk
Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected].
Bilag 1 Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.
Til happii a/s , Slet Møllevej 17, 8270, [email protected]
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Ordrenummer
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato
- (*) Slet det, som ikke er relevant